Pages

Thursday 4 August 2011

Oh! Kecilnya Seringgit Sekarang



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Kecilnya la nilai duit seringgit sekarang kan?? kalau dulu, seringgit nih boleh dapat 5 jajan (yang 20cent) punya.. hahaha... klu kuih - muih lak, 3 RM1. so, setiap seringgit boleh beli 1 jenis kuih. tu dari segi makanan, len pula bab motor, mase minyak masih rendah @ murah, siap boleh order kat makcik kedai... "Makcik, Minyak motor singgit..." hahaha.. kelakar pula ingat time tu. betapa seronoknya ketika itu. tapi sekarang, seringgit nih macam da xde ape je kan?? kuih sekarang pun x dapat 3 rm1. sume nak genap je... 5 rm2.

dulu - dulu, fames dgn duit syiling singgit... siap boleh buat batu seremban pakai duit singgit lagi... hahaha.. klu ada yang duit kertas lak, simpan buat kenang - kenangan sebab bukan senang nak dapat duit seringgit kertas lama... betul x?? itu lah saja warisan yang boleh aku tunjuk nanti kat anak2 aku esok lusa... ecewah... :p

Then, kalau raya pula, time aku dulu kalau dapat singgit tu dah kire gembira sangat da... sbb boleh kumpul buat beli mercun (time kecik2 lagi la...) atau buat beli benda - benda lain yang rasa nak pakai... hehehe.. aku masa kecik jarang bergaya, jadi duit habis banyak kat basikal sbb modified. :p
tp budak2 sekarang dah pandai da... tgk sampul raye dalam ada seringgit... boleh lagi dia cakap... "ai bang... singgit je ke??" ewah2 budak nih... kire bersyukur la aku bagi singgit. daripada x bagi apa... hahaha.. :p then ada juga yang datang raye.. bagi salam, duduk, minum air, pastu balik... aik?? cepatnye... hahaha... macam2 gelagat budak2 sekarang.

demu chan said:  x sabar nak tunggu raya... :)


K. Bye!

2 comments:

  1. jadi,klau dh rase kecik kan,sediakan rm1 smpai jadi sratus,bg kat aku sbagai duit raya! :D

    ReplyDelete
  2. ciss... datang rumah aku dulu, baru aku leh pertimbangkan permintaan ko tue... hahaha...

    ReplyDelete